WORK
Tristan Perich: Parallels
for tuned triangles, hi-hats and 4-channel 1-bit electronics (2013, 45')
CAST
Tom De Cock, percussion
Alexandre Fostier, sound
Gerrit Nulens, percussion
February 14 & 15
Tristan Perich's music always combines acoustic instruments and 1-bit microprocessors played through small individual speakers. The radical nature of his approach seems to want to reconnect with the spirit of 1960s Minimal Art, at a time when so many so-called “minimalists” are tempted by cheap religiosity. And Perich isn't really that cold: there's also something adolescent about his 1-bit electronics, a tenderness for glitchy machines that's almost reminiscent of Steven Spielberg.
PARALLELS is a negotiation between material simplicity and cognitive complexity, in the dazzling light of the rhythmic textures of tuned triangles and hi-hats.
PERICH's BIO
Tristan Perich's (New York) work is inspired by the aesthetic simplicity of math, physics and code.
The WIRE Magazine describes his compositions as "an austere meeting of electronic and organic." 1-Bit Music, his 2004 release, was the first album ever released as a microchip, programmed to synthesize his electronic composition live. His latest circuit album, 1-Bit Symphony (Cantaloupe, 2010) has received critical acclaim, called "sublime" (New York Press), and the Wall Street Journal said "its oscillations have an intense, hypnotic force and a surprising emotional depth."
As a visual artist, Perich has had solo exhibitions at bitforms gallery (NYC), Mikrogalleriet (Copenhagen), Museo Carandente (Spoleto), The Addison Gallery (Massachusetts), Katonah Museum (New York), Monster Truck (Dublin), LEAP (Berlin) among others, as well as group shows aound the world. His Machine Drawings, pen-on-paper drawings executed by machine, were described as "elegantly delicate" by BOMB Magazine.
Perich studied math, music and computer science at Columbia University, and received a masters from the Interactive Telecommunications Program at Tisch School of the Arts, NYU.
14 & 15 februari
De muziek van Tristan Perich combineert altijd akoestische instrumenten en 1-bit microprocessors die via kleine individuele luidsprekers worden afgespeeld. De radicale aard van zijn aanpak lijkt weer aan te willen sluiten bij de geest van de minimal art uit de jaren zestig, in een tijd waarin zoveel zogenaamde ‘minimalisten’ zich laten verleiden door goedkope religiositeit. En Perich is niet echt zo kil: er is ook iets puberaal aan zijn 1-bit elektronica, een tederheid voor glitchy machines die bijna doet denken aan Steven Spielberg.
PARALLELS is een onderhandeling tussen materiële eenvoud en cognitieve complexiteit, in het verblindende licht van de ritmische texturen van gestemde triangel en hi-hats.
PERICH'S BIO
Het werk van Tristan Perich (New York) is geïnspireerd door de esthetische eenvoud van wiskunde, natuurkunde en code.
Het tijdschrift WIRE beschrijft zijn composities als “een sobere ontmoeting tussen elektronisch en organisch”. 1-Bit Music, zijn album uit 2004, was het eerste album ooit dat werd uitgebracht als microchip, geprogrammeerd om zijn elektronische compositie live te synthetiseren. Zijn nieuwste circuitalbum, 1-Bit Symphony (Cantaloupe, 2010), werd door critici geprezen als “subliem” (New York Press), en de Wall Street Journal zei dat “de oscillaties een intense, hypnotiserende kracht en een verrassende emotionele diepgang hebben”.
Als beeldend kunstenaar heeft Perich solotentoonstellingen gehad in onder andere bitforms gallery (NYC), Mikrogalleriet (Kopenhagen), Museo Carandente (Spoleto), The Addison Gallery (Massachusetts), Katonah Museum (New York), Monster Truck (Dublin) en LEAP (Berlijn), evenals groepstentoonstellingen over de hele wereld. Zijn Machine Drawings, met de hand op papier uitgevoerde tekeningen, werden door BOMB Magazine omschreven als “elegant en delicaat”.
Perich studeerde wiskunde, muziek en informatica aan Columbia University en behaalde een masterdiploma aan het Interactive Telecommunications Program van de Tisch School of the Arts, NYU.